Obchodní dovednosti pro agentury práce

Popis:

  • Zvládnutí obchodního jednání je alfa a omega výkonu týmu i jednotlivce. Moje školení vám nabízí účinnou (praxí obchodního ředitele jedné z TOP 10 agentur práce prověřenou) filozofii obchodu zahrnující správný výběr firem k oslovení, první kontakt, úvodní jednání, správné nacenění zakázky, tvorbu nabídky až po samotné uzavření obchodu.

Cíle:

  • Efektivní správa klientů a potenciálu pro akvizici = nulový prostor pro chybu
  • Dotázat efektivně identifikovat obchodní příležitost, nalézt správný kontakt na decision makera dané společnosti a oslovit jej
  • Práce s námitkami – zvládnutí techniky předcházení námitek
  • Precizní příprava vedoucí k „nezapomenutelné“ úvodní schůzce u potenciálního klienta.
  • Umění použít rozdílu mezi užitkem, parametrem a výhodou.
  • Prodat svou přidanou hodnotu při analýze potřeb klienta a těžit z toho při prodeji
  • Zvládnutí psychologie obchodního jednání/prodeje
  • Kalkulace a tvorba nabídky
  • Prezentace nabídky
  • Asertivní jednání
  • Uzavření obchodu s filozofií win/win

Vhodné pro:

  • Školení je určeno nejen pro nováčky, ale i pro pokročilé. Školení zahrnuje řadu odlišných pohledů na práci s klienty a může být inspirací pro každého člena vašich týmů. Seminář je obvykle rozdělen do dvou (2 + 3 dny) až tří fází (2 + 2 + 1) dle potřeb klienta. Důraz je kladen na efektivní převedení znalostí do praxe – proto je důležitý odstup a čas na zapracování nových znalostí a dovedností.
  • Kurz je koncipovaný jako pětidenní, což je nejefektivnější forma komplexního vzdělání. Náplň školení a rozdělení do bloků může být přizpůsobeno aktuálním potřebám agentury, ovšem doporučuji zachovat dostatečný rozsah tréninku a to zejména kvůli kvalitnímu zapracování nabytých znalostí.

Blok I.:

  • Navnímání posluchačů a jejich aktuálních zkušeností a dovedností
  • Seznámení se s cíli celého cyklu vzdělání
  • Seznámení se s filozofií Vaší firmy, jejími hodnotami, strategií a obchodním plánem tak, aby školení bylo plně individualizováno k potřebám Vaší firmy
  • Formy efektivní archivace dat o klientech
    • Excel vs CRM řešení
    • Ukázka možných CRM řešení
    • Tipy a triky pro jiná řešení
  • Optimální výběr firem vedoucí k rychlému uzavření obchodu
    • Rozdíl mezi kvantitou a kvalitou – tedy mezi Ad Hoc navoláváním vs. cílený kontakt předem vybraného kontaktu
  • Vyhledání kontaktu na decision makera.
    • Diskuse na důležitostí tohoto kroku v celém procesu obchodu
    • Příprava před jeho kontaktováním
  • Základy timemanagementu a efektivního plánování času obchodníka
    • Ujištění se, že posluchači mají základní dovednosti efektivní organizace tak, aby dokázali optimálně nakládat s firemními zdroji

Blok II.:

  • Rekapitulace prvního dne, reakce na případné dotazy
  • Telefonický kontakt přímo vedoucí ke schůzce
    • Druhy telefonátů podle toho, koho budete kontaktovat (recepce, HRS, HRM, nákup, jednatel)
  • Modelové situace, trénink a zpětná vazba
  • Práce s námitkami v telefonátu – zvládnutí techniky předcházení námitek
  • Modelové situace, trénink a zpětná vazba
  • Precizní příprava vedoucí k „nezapomenutelné“ úvodní schůzce u potenciálního klienta
  • Marketingové materiály a jejich použití přímo na schůzce
    • Rozdíl mezi papírem a moderními technologiemi (tablety apod.)
    • Případná tvorba/úprava marketingových materiálů
  • Po Bloku I. a II.: obvykle následuje několikadenní pauza.

Blok III.:

  • Rekapitulace předchozího Bloku I. a II., reakce na případné dotazy
  • Úvodní jednání s klientem
    • Rozdíly v jednání s HRS, HRM, nákupem, jednatelem společnosti
  • Struktura úvodního jednání.
    • Definování osnovy za účelem zjištění všech potřebných informací nutných ke zpracování kalkulace / uzavření obchodu
  • Rozdíl mezi parametrem x výhodou x užitkem
  • Prodej služby na užitku
  • Modelové situace, trénink a zpětná vazba
  • Námitky na úvodní schůzce – zvládnutí techniky předcházení námitek
  • Psychologie prodeje služby
  • Modelové situace, trénink a zpětná vazba

Blok IV.:

  • Rekapitulace předchozího dne, reakce na případné dotazy
  • Formy kalkulace
    • Stanovení marže – koeficientem, hodinovou sazbou, hodinovou marží
    • Rozdíly mezi výše uvedeným – výhody a rizika
  • Zhodnocení stávající formy kalkulace obvyklé pro Vaši společnost a případné návrhy její aktualizace
    • Případná pomoc při úpravách kalkulace – zejména se zapracováním důležitých parametrů ovlivňující čistý zisk zakázky (nemocnost, náklady na nábor, dopravu zahraničních zaměstnanců, FTE atp.)
  • Tvorba nabídky a příprava na prodej
  • Zaslání nabídky e-mailem vs. osobní představení – výhody a rizika

Blok V.:

  • Rekapitulace předchozího dne/bloku, reakce na případné dotazy
  • Prodej nabídky u klienta – uzavření Rámcové smlouvy
    • Tipy, na co si v Rámové smlouvě dát pozor!
  • Asertivní jednání
  • Budování klientské loajality
  • Servis klienta jako základ udržení si zákazníka
  • Shrnutí celého semináře a ověření si nabytých dovedností
  • Závěrečný trénink dovedností
  • ZV uchazečům, zhodnocení jejich silných stránek a identifikace prostoru pro zlepšení, návrhy na další vzdělání

Detaily školení:

  • Časový haromongram: 5 dní
  • Počet osob ve skupině: jednotlivec nebo skupina maximálně 10 posluchačů
  • Místo konání: dle dohody
  • Uspořádání místnosti: “U”
  • Vybavení: flipchart (včetně papírů), dataprojektor

Cena:

  • Základní cena semináře je 10 000 Kč bez DPH/den. Konečná cena je vždy stanovena individuálně.
Nezávazně poptat

Reference:

Školení pana Šrámka bylo pro naši společnost obrovským přínosem. Profesionalita spojená s entusiasmem, perfektní obchodní znalosti, cenová strategie, její flexibilní úprava a vytváření. Každý obchod je jiný, p. Šrámek pohotově reagoval na veškeré podněty a náš obchodní tým posunul mílovým krokem vpřed. Děkuji mockrát za spolupráci :-).

Marcela Kubicová - CEO Comfort Job Agency s.r.o.

Školením pana Šrámka jsem byl mile překvapen a velice jsem si ho užil. Jak obsah, tak i forma a vedení školení odpovídalo přesně naším požadavkům a potřebám. Školení bylo věcné, zábavné a hlavně přínosné. Poznatky během školení získané jsem ihned aplikoval a druhý den po školení jsem si díky nim domluvil schůzku ve společnosti, do které bych se, nebýt školení pana Šrámka, nejspíš nedostal. Každému obchodníkovi, manažerovi i řediteli personální agentury vřele doporučuji.

Tomáš Linh Le - manažer v Komfort agentura práce

Pan Šrámek měl v naší společnosti na starost školení, mentoring, vedení týmu obchodníků, akvizice, KAM a zároveň vytvářel firemní a obchodní strategie. Dále realizoval projekty různého charakteru dle potřeb naší společnosti.

Jiří Šrámek je pozitivní, iteligentní, výrazná a charizmatická osobnost. Je sebevědomý a drží se svých zásad. Je na místě zdůraznit jeho vynikající komunikační dovednosti, flexibilitu, spolehlivost jak dovnitř naší společnosti, tak navenek. Byl loajální, náročný na své okolí i na sebe, ale vždy férový. Vynikal rovněž ve tvorbě propočtů, kalkulací a schopnosti rychle vyhodnotit situaci a reagovat na ni. Pan Šrámek je výkonově zaměřený, nezahálí a řeší věci ihned, je schopný komunikace na nejvyšších úrovních díky svému širokému rozhledu. Velmi rychle se začlenil do týmu a nasál znalosti potřebné k výkonu práce u nás. V mnoha oblastech dokázal naši společnost posunout vpřed.

Ing. Vladír Schee - výkonný ředitel Ascari

Jiří Šrámek lektor