Obchodní dovednosti pro agentury práce
Popis:
- Zvládnutí obchodního jednání je alfa a omega výkonu týmu i jednotlivce. Moje školení vám nabízí účinnou (praxí obchodního ředitele jedné z TOP 10 agentur práce prověřenou) filozofii obchodu zahrnující správný výběr firem k oslovení, první kontakt, úvodní jednání, správné nacenění zakázky, tvorbu nabídky
až po samotné uzavření obchodu.
Cíle:
- Efektivní správa klientů a potenciálu pro akvizici = nulový prostor pro chybu
- Dotázat efektivně identifikovat obchodní příležitost, nalézt správný kontakt na decision makera dané společnosti a oslovit jej
- Práce s námitkami – zvládnutí techniky předcházení námitek
- Precizní příprava vedoucí k „nezapomenutelné“ úvodní schůzce u potenciálního klienta.
- Umění použít rozdílu mezi užitkem, parametrem a výhodou.
- Prodat svou přidanou hodnotu při analýze potřeb klienta a těžit z toho při prodeji
- Zvládnutí psychologie obchodního jednání/prodeje
- Kalkulace a tvorba nabídky
- Prezentace nabídky
- Asertivní jednání
- Uzavření obchodu s filozofií win/win
Vhodné pro:
- Školení je určeno nejen pro nováčky, ale i pro pokročilé. Školení zahrnuje řadu odlišných pohledů na práci s klienty a může být inspirací pro každého člena vašich týmů.
Seminář je obvykle rozdělen do dvou (2 + 3 dny) až tří fází (2 + 2 + 1) dle potřeb klienta. Důraz je kladen na efektivní převedení znalostí do praxe – proto je důležitý odstup a čas na zapracování nových znalostí a dovedností.
- Kurz je koncipovaný jako pětidenní, což je nejefektivnější forma komplexního vzdělání. Náplň školení a rozdělení do bloků může být přizpůsobeno aktuálním potřebám agentury,
ovšem doporučuji zachovat dostatečný rozsah tréninku a to zejména kvůli kvalitnímu zapracování nabytých znalostí.
Blok I.:
- Navnímání posluchačů a jejich aktuálních zkušeností a dovedností
- Seznámení se s cíli celého cyklu vzdělání
- Seznámení se s filozofií Vaší firmy, jejími hodnotami, strategií a obchodním plánem tak, aby školení bylo plně individualizováno k potřebám Vaší firmy
- Formy efektivní archivace dat o klientech
- Excel vs CRM řešení
- Ukázka možných CRM řešení
- Tipy a triky pro jiná řešení
- Optimální výběr firem vedoucí k rychlému uzavření obchodu
- Rozdíl mezi kvantitou a kvalitou – tedy mezi Ad Hoc navoláváním vs. cílený kontakt předem vybraného kontaktu
- Vyhledání kontaktu na decision makera.
- Diskuse na důležitostí tohoto kroku v celém procesu obchodu
- Příprava před jeho kontaktováním
- Základy timemanagementu a efektivního plánování času obchodníka
- Ujištění se, že posluchači mají základní dovednosti efektivní organizace tak, aby dokázali optimálně nakládat s firemními zdroji
Blok II.:
- Rekapitulace prvního dne, reakce na případné dotazy
- Telefonický kontakt přímo vedoucí ke schůzce
- Druhy telefonátů podle toho, koho budete kontaktovat (recepce, HRS, HRM, nákup, jednatel)
- Modelové situace, trénink a zpětná vazba
- Práce s námitkami v telefonátu – zvládnutí techniky předcházení námitek
- Modelové situace, trénink a zpětná vazba
- Precizní příprava vedoucí k „nezapomenutelné“ úvodní schůzce u potenciálního klienta
- Marketingové materiály a jejich použití přímo na schůzce
- Rozdíl mezi papírem a moderními technologiemi (tablety apod.)
- Případná tvorba/úprava marketingových materiálů
- Po Bloku I. a II.: obvykle následuje několikadenní pauza.
Blok III.:
- Rekapitulace předchozího Bloku I. a II., reakce na případné dotazy
- Úvodní jednání s klientem
- Rozdíly v jednání s HRS, HRM, nákupem, jednatelem společnosti
- Struktura úvodního jednání.
- Definování osnovy za účelem zjištění všech potřebných informací nutných ke zpracování kalkulace / uzavření obchodu
- Rozdíl mezi parametrem x výhodou x užitkem
- Prodej služby na užitku
- Modelové situace, trénink a zpětná vazba
- Námitky na úvodní schůzce – zvládnutí techniky předcházení námitek
- Psychologie prodeje služby
- Modelové situace, trénink a zpětná vazba
Blok IV.:
- Rekapitulace předchozího dne, reakce na případné dotazy
- Formy kalkulace
- Stanovení marže – koeficientem, hodinovou sazbou, hodinovou marží
- Rozdíly mezi výše uvedeným – výhody a rizika
- Zhodnocení stávající formy kalkulace obvyklé pro Vaši společnost a případné návrhy její aktualizace
- Případná pomoc při úpravách kalkulace – zejména se zapracováním důležitých parametrů ovlivňující čistý zisk zakázky (nemocnost, náklady na nábor, dopravu zahraničních zaměstnanců, FTE atp.)
- Tvorba nabídky a příprava na prodej
- Zaslání nabídky e-mailem vs. osobní představení – výhody a rizika
Blok V.:
- Rekapitulace předchozího dne/bloku, reakce na případné dotazy
- Prodej nabídky u klienta – uzavření Rámcové smlouvy
- Tipy, na co si v Rámové smlouvě dát pozor!
- Asertivní jednání
- Budování klientské loajality
- Servis klienta jako základ udržení si zákazníka
- Shrnutí celého semináře a ověření si nabytých dovedností
- Závěrečný trénink dovedností
- ZV uchazečům, zhodnocení jejich silných stránek a identifikace prostoru pro zlepšení, návrhy na další vzdělání
Detaily školení:
- Časový haromongram: 5 dní
- Počet osob ve skupině: jednotlivec nebo skupina maximálně 10 posluchačů
- Místo konání: dle dohody
- Uspořádání místnosti: “U”
- Vybavení: flipchart (včetně papírů), dataprojektor
Cena:
- Základní cena semináře je 15 000 Kč bez DPH/den. Konečná cena je vždy stanovena individuálně.
Nezávazně poptat
Reference:
Školení pana Šrámka bylo pro naši společnost obrovským přínosem. Profesionalita spojená s entusiasmem, perfektní obchodní znalosti, cenová strategie, její flexibilní úprava a vytváření.
Každý obchod je jiný, p. Šrámek pohotově reagoval na veškeré podněty a náš obchodní tým posunul mílovým krokem vpřed. Děkuji mockrát za spolupráci :-).
Marcela Kubicová - CEO Comfort Job Agency s.r.o.
Školením pana Šrámka jsem byl mile překvapen a velice jsem si ho užil. Jak obsah, tak i forma a vedení školení odpovídalo přesně naším požadavkům a potřebám. Školení bylo věcné, zábavné a hlavně přínosné. Poznatky během školení získané jsem ihned aplikoval a druhý den po školení jsem si díky nim domluvil schůzku ve společnosti, do které bych se, nebýt školení pana Šrámka, nejspíš nedostal.
Každému obchodníkovi, manažerovi i řediteli personální agentury vřele doporučuji.
Tomáš Linh Le - manažer v Komfort agentura práce
Pan Šrámek měl v naší společnosti na starost školení, mentoring, vedení týmu obchodníků, akvizice, KAM a zároveň vytvářel firemní a obchodní strategie. Dále realizoval projekty různého charakteru dle potřeb naší společnosti.
Jiří Šrámek je pozitivní, iteligentní, výrazná a charizmatická osobnost. Je sebevědomý a drží se svých zásad. Je na místě zdůraznit jeho vynikající komunikační dovednosti, flexibilitu, spolehlivost jak dovnitř naší společnosti, tak navenek. Byl loajální, náročný na své okolí i na sebe, ale vždy férový. Vynikal rovněž ve tvorbě propočtů,
kalkulací a schopnosti rychle vyhodnotit situaci a reagovat na ni. Pan Šrámek je výkonově zaměřený, nezahálí a řeší věci ihned, je schopný komunikace na nejvyšších úrovních díky svému širokému rozhledu. Velmi rychle se začlenil do týmu a nasál znalosti potřebné k výkonu práce u nás. V mnoha oblastech dokázal naši společnost posunout vpřed.
Ing. Vladír Schee - výkonný ředitel Ascari